tisdag 19 mars 2013

Djurkliniken i Öjebyn

Idag har jag och lillskrutten varit en sväng till Öjebyn. Vi hade bokat in en undersökning av hans tänder då det var flera mjölktänder som inte velat släppa. Nu slapp ju två av tänderna för några dagar sen men det finns en envis som vägrar släppa.

Veterinären som tittade idag tyckte att vi skulle ha lite is i magen med den sista tanden, den såg inte ut att störa andra tänder så mycket. Hon sa dock att om det börjar se ut som att det kan bli problem med den så ska vi ringa och boka tid, annars så ska vi försöka vänta en månad till :) Det går ju snabbt att ta ut den men hon ville helst inte att Elvis skulle behöva gå igenom det om det inte var tvunget. Så nu får vi hoppas att den släpper på egen hand så fort som möjligt ;)

Bad även att veterinären skulle klämma lite och känna på hullet då jag tycker att Elvis är lite tunn. Och hon bekräfta att han är lite tunn men hon tyckte inte att han var mager. Så lite mer hull och muskler får han gärna lägga på sig. Jag sa att jag hade planer på att börja med färskfoder för jag tror att hans aptit skulle bli bättre, och hon tyckte att vi kunde köra med både torrfoder och färskfoder. Så nästa gång vi ska till stan far vi nog en sväng förbi Djurmagazinet i Boden där jag vet att dem säljer Vom og Hundemat :) Får hoppas att han börjar lägga på sig lite och äter bättre om man ger lite extra gott i matskålen ;)

Ha det gott! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar