fredag 28 juni 2013

Duschad med Puppy plush

Testade några nya produkter när jag kammade och duschade Elvis igår :) Jag hade beställt lite gott och blandat från märket Puppy plush. Jag hade bl a beställt en inpackning, en olja och leave-in/styling.

Eftersom shampoot och balsamet jag hade tänkt köpa bara fanns i storpack så köpte jag 2 små prova-på packet, dessa innehöll: 2 olika sorters shampoo, 1 balsam och OMG balsamspray. Just sprayen har jag hört mycket gott om :)

Testade sprayen när jag kammade igenom Elvis innan duschen. I duschen provade jag det ena shampoot - det verkade väldigt djuprengörande och bra. Sedan fick Elvis stå ca 5 minuter i balsamet innan jag "smorde in" honom i inpackning, som fick sitta i lite drygt 10 minuter. Sedan sköljde jag noga innan jag blandade två olika styling/leave-in produkter som fick sitta kvar när jag torkade honom. Sprayade med balsamsprayen igen innan jag fönade honom halvtorr, sprayade lite till och borstade igenom innan jag fönade färdigt.

Resultatet blev rätt bra. Lite flygiga hårstrån fortfarande. Idag testade jag dock att borsta och spraya igen och då såg det bättre ut :) Så allt som allt är jag nöjd med det första testet. Nu ska jag bara klura ut hur jag ska blanda/späda ut produkterna för att få önskad effekt :))

Dessa produkter var det jag köpte:
* Natural conditioning shampoo with evening primerose (test)
* Natural all purpose shampoo with henna (test)
* Natural silk protein conditioner (test)
* OMG grooming spray (test)
* Coat rescue - inpackning
* Swishy coat - leave-in, för tyngd
* Blow dry - leave-in, för rakare päls
* Seabreeze oil - oljeinpackning

Jag återkommer med ännu en utvärdering när jag fått prova produkterna ett tag :)

Ha det gott! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar