tisdag 4 juni 2013

Pudelkam & k9

Gick igenom Elvis päls ikväll. Den var väldigt mycket tovigare än jag förväntat mig :S Fick sitta i ca 1,5 timme och jag fick ihop en liten plastpåse med underull. Men man får väl skylla sig själv lite när Elvis har fått busa i skogen, bada och åka med bältessele hela helgen och sedan gå på dagid idag utan att jag har kammat igenom honom :/ Nu har vi testat det så nu behöver vi inte göra det fler gånger...

Iallafall så är den här pudelkammen en riktigt livräddare :)) Tack vare den och massa balsamspray (K9 nano mist) så blev vi av med alla tovor. Elvis är ju mitt uppe i sitt pälsbyte och man kan verkligen känna skillnaden på pälsen nu och valppälsen han hade för bara några veckor sedan. Det kommer att bli så skönt den dagen när all valppäls är borta :)

Lite "utväxt" har han ju också fått. Pälsen som kommer är ganska mycket ljusare och gråare, det ska bli så intressant att se hur färgen kommer att utvecklas under dem närmare månaderna :)

Nu ska vi passa på att mysa framför tvn lite innan det är sovdags.
Ha det gott! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar