söndag 2 juni 2013

Smultronstället

Igår for jag ut tillsammans med min syster och en vän för att besöka flera loppisar. Det är verkligen något som hör sommaren till ;) Gjorde faktiskt några riktigt fina fynd! På ett ställe fick jag tag på två fönsterlampor i vitt glas för 200kr, nypris 450kr/st. Sparade alltså 700kr! :D På nästa loppis hittade jag två fina glasvaser, dem ska jag fylla med diverse sommarblomster :) Precis som när man var liten och plockade åt mamma ;)
Senare på kvällen så åt och umgicks vi med syster och hennes sambo, det blev en riktigt trevlig helkväll :D
Idag var det meningen att vi bara skulle slappa och ta det lugnt. Men vi hade nog myror i kroppen både sambon och jag så vi ringde till syster & hennes sambo och frågade om dem var sugna på en liten roadtrip ;) Vilket dem var så vi drog iväg till vårat smultronställe ♥

Där har Elvis aldrig varit förut och han fullkomligt älskade det! Sprang runt som en tok, hann även hoppa(ramla) i vattnet och så iväg igen ;)) Full rulle.
Vi hann även en tur förbi och hämta upp några jordgubbsplantor som jag köpt så när vi kom hem skyndade jag mig att plantera ner dem i en trälåda. Pelargonerna fick även dem ny jord :) Nu ska jag bara jaga rätt på en zinkhink att plantera smultron i :))

Nu på kvällskvisten gick syrran och jag upp på Åsen för att powerwalka lite. Elvis fick såklart hänga på, han måste få lite kött på benen och komma i fin utställningskondition ;) Nu ligger han helt utslagen och sover i korgen så jag tror att han är rätt nöjd med dagen han också :))
Här kommer några bilder från smultronstället ♥

Ha det gott! :)

Galen i kottar? ;)
Matte va göru?
<3 <3 <3
Smultronstället! :D
Vadå blöt? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar